ایمن آب

خدمات مشاوره و عیب یابی دستگاه آب شیرین کن صنعتی

خدمات مشاوره و عیب یابی دستگاه آب شیرین کن صنعتی

عیب یابی دستگاه آب شیرین کن صنعتی

خدمات مشاوره و عیب یابی دستگاه آب شیرین کن صنعتی خدمتی است که توسط متخصصین شرکت ایمن آب کاژه برای بهره برداران واحد تصفیه آب صنعتی در نظر گرفته شده است تا اشکالات و معایب به وجود آمده در سیستم آب شیرین کن به درستی تحلیل و رفع عیب گردند و مشتریان بتوانند از حداکثر کارایی دستگاه RO خود استفاده و بهره ببرند.

هدف: به منظور راهبری صحیح یک دستگاه آب شیرین‌ کن لازم است که شناخت کاملی در دستگاه موجود کسب شود. این اطلاعات از طریق بررسی مستندات مربوط به دستگاه  ROو بررسی صحت طراحی دستگاه، امکان پذیر خواهد شد.

روش اجرایی این مرحله به شرح زیر است:

1-1. دریافت اطلاعات مربوط به دستگاه و نیز مشخصات خوراک از کارفرما، شامل:

  • دریافت دفترچه عملیاتی و مدارک مربوط به دستگاه از کارفرما و استخراج اطلاعات لازم از آن
  • ارسال یک فرم شناسایی دستگاه برای کارفرما و دریافت فرم تکمیل شده
عیب یابی دستگاه آب شیرین کن صنعتی

(در این فرم اطلاعات و مشخصات کلی سیستم تصفیه آب صنعتی مانند: نوع کاربری سیستم، مدت کارکرد سیستم در شبانه روز، نوع آب خام، آنالیز آب خوراک و دورریز، سیستم های پیش تصفیه مورد استفاده، نوع مواد شیمیایی تزریق شده، ساختار و مشخصات واحد غشایی و ریکاوری سیستم از کارفرما درخواست می شود)

1-2. شبیه سازی دستگاه توسط نرم افزار تخصصی مناسب (WAVE) و بررسی صحت طراحی دستگاه آب شیرین کن و سیستم پیش تصفیه آن

1-3. ارائه گزارش بررسی طراحی و ارائه پیشنهادات احتمالی لازم در خصوص اصلاح سیستم

در این مرحله، کارشناس شرکت ایمن آب کاژه از دستگاه در محل بازدید به عمل آورده و با مشاهده چشمی، بررسی داده ‌های عملیاتی، مصاحبه حضوری با پرسنل، نمونه ‌برداری و آنالیزهای احتمالی و یا اجرای تست ‌هایی در محل، اطلاعات کامل تری در مورد خوراک، شرایط دستگاه و شرایط عملیاتی، گردآوری می نماید.

روش اجرایی این مرحله به شرح زیر است:

2-1. انجام هماهنگی و اعزام کارشناس مجری به سایت دستگاه

2-2. بازدید از دستگاه، بررسی داده ‌های عملیاتی، مصاحبه با کارکنان بهره ‌بردارRO،  نمونه ‌برداری، انجام آزمون ‌های میدانی توسط کارشناس

2-3. جمع‌بندی و تهیه گزارش بازدید

پس از تجزیه و تحلیل داده ‌های گردآوری شده، گزارش این مرحله تهیه و به کارفرما ارائه خواهد شد. در این گزارش، تمامی پیشنهادات در جهت راهبری صحیح دستگاه ارائه خواهد شد. این پیشنهادات شامل نوع و نحوه صحیح تزریق مواد شیمیایی به دستگاه، چگونگی راهبری صحیح ادوات و نیز جمع آوری اطلاعات از دستگاه (در قالب چک لیست) خواهد بود.

در این مرحله کارشناس مجری در محل سایت دستگاه، اقدام به برگزاری یک دوره آموزشی یک روزه راهبری و نگهداری دستگاه برای پرسنل کارفرما می نماید.

در این مرحله به صورت مداوم چک لیست ها  از طرف کارفرما برای شرکت ارسال شده و توسط تیم مهندسی شرکت ایمن آب مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و در صورت نیاز، مشاوره و توصیه های لازم به کارفرما ارائه خواهد شد.

روش اجرایی این مرحله به شرح زیر است:

4-1. ارسال روزانه چک لیست های تکمیل شده از طریق ایمیل یا واتس آپ

4-2. پیاده سازی اطلاعات خام چک لیست در نرم افزار و تجزیه و تحلیل روزانه آنها

4-3. ارائه مشاوره در خصوص اقدامات لازم به صورت تلفنی

تبصره: چنانچه اقدامات لازم شامل شستشوی شیمیایی غشاها (CIP) باشد، پیشنهاد نوع محلول شستشو و روش شستشوی فیلتر ممبران ها نیز از جمله خدمات ارائه شده خواهد بود.

4-4. در دسترس بودن برای کارفرما جهت پاسخگویی به هر گونه پرسش و راهنمایی در خصوص دستگاه RO

عیب یابی دستگاه آب شیرین کن صنعتی

چنانچه شرایط خاص و یا اضطراری ایجاب نمود که کارشناس از دستگاه بازدید به عمل آورد و یا در محل سایت حضور داشته باشد، حسب درخواست کارفرما، کارشناس به محل سایت اعزام خواهد شد.

جمع بندی و نتیجه گیری

خدمات مشاوره و عیب یابی و استقرار سیستم نگهداری و تعمیرات دستگاه آب شیرین کن صنعتی،  امروزه ابزاری قدرتمند در جهت بهره وری سیستم  تصفیه آب صنعتی است که می تواند در صنعت تصفیه آب به اهرمی قابل اتکا در جهت کاهش هزینه و کارایی بیشتر تجهیزات بدل  شود.

شرکت ایمن آب کاژه با کادری مجرب از مهندسان و متخصصان کارآزموده توانسته است خدمات مربوط به مشاوره و عیب یابی پروژه های مختلف واحدهای آب شیرین کن را به اجراء درآورد و با کسب اعتماد از سوی کارفرمایان خود موفق به دریافت گواهینامه های: رضایت مندی مشتری، آموزش، مدیریت کیفیت و HSE نفت گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر جهت مشاوره خرید آب شیرین کن صنعتی و مشاوره خرید آنتی اسکالانت با مشاوران ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + ده =

سایر موضوعات