ایمن آب

پرشروسل

پرشروسل

قیمت و خرید پرشروسل

پرشروسل (Perssure Vessel) یا محفظه تحت فشار، لوله‌ای از جنس FRP یا استنلس استیل است که در دستگاه­های آب شیرین کن صنعتی به روش اسمزمعکوس RO، برای نگهداری از ممبران ها یا فیلترهای غشایی، به کار می‌رود. این محفظه وظیفه تحمل فشار آب ورودی و هدایت آن به ممبران ها را بر عهده دارد تا بدین ترتیب فرآیند اسمزمعکوس به درستی صورت بگیرد و از ممبران، محافظت شود. به علت نیاز به فشار بالا در فرآیند شیرین­سازی آب به روش اسمزمعکوس، پرشروسل ها باید از موادی با مقاومت بسیار بالا ساخته شوند. پرشروسل ها در صنعت آب و فاضلاب با نام‌هایی همچون محفظه تحت فشار، پرشر وسل ممبران،‌ محفظه تحت فشار ممبران، پرشر وسل آب شیرین کن و هوزینگ ممبران شناخته می‌شوند.

اجزا و ساختمان پرشروسل

پرشر وسل از اجزای مختلفی تشکیل شده است که هر یک از این اجزا نقش مؤثری در عملکرد بهینه دستگاه ایفا می‌کنند. در واقع ساختمان پرشروسل با توجه به اندازه و تعداد ممبران ها و متناسب با شکل فیلتر ممبران طراحی می‌شود. در ادامه می‌توانید اجزایی که در عملکرد کلی پرشر وسل نقش دارند را مورد بررسی قرار دهید.

هوزینگ یا بدنه اصلی (Membrane Housing)

بدنه اصلی به عنوان ساختار اصلی پرشروسل عمل می‌کند و باید توانایی تحمل فشارهای بالا را داشته باشد. این قسمت به عنوان محفظه‌ای برای جایگذاری فیلترهای ممبران در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی به کار می‌رود و از مواد مقاوم به فشار و خوردگی مانند فایبرگلاس یا استنلس استیل ساخته شده است تا در برابر فشارهای بسیار زیاد،‌ دوام داشته باشد.

خرید پوسته پرشر وسل

 درپوش‌های ورودی و خروجی (End Cap)

گپ‌ها (End Cap) برای ورود و خروج آب به پرشروسل، مورد استفاده قرار می‌گیرند که کار آب‌بندی ممبران ها را انجام می‌دهند. این درپوش‌ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که در برابر فشار عملیاتی سیستم،‌ مقاومت کرده و از نشت مایعات جلوگیری کنند. درپوش‌های پرشروسل معمولاً با استفاده از پیچ و مهره به بدنه اصلی متصل می‌شوند و فشار داخلی را به خوبی تحمل می‌کنند.

قیمت گپ پرشر وسل

اتصالات داخلی و خارجی (Victaulic Clamp)

ویکتالیک برای اتصال پرشروسل و پورت­های جانبی کاربرد دارد و با نام بست ویکتالیک نیز شناخته می‌شود. این اتصالات باید به گونه‌ای طراحی شوند که بتوانند فشار و دمای عملیاتی را تحمل کنند. بدین منظور معمولاً برای ساخت این اجزا از استیل یا فولاد ضدزنگ استفاده می‌شود.

آداپتور پرمیت (Permeate Adapter)

در ساختار هر پرشروسل دو آداپتور وجود دارد که به اولین و آخرین ممبران درون پرشروسل متصل می‌شوند. این اجزا با ارتباط به درپوش انتهایی، مسیر تولید آب و عبور به خارج از پرشروسل را برقرار می‌کند.

عملکرد پرشروسل

پرشروسل­ها در سیستم آب شیرین کن صنعتی اسمزمعکوس، وظیفه دارند آب ورودی که توسط پمپ فشار بالا تامین شده را به ممبران ها هدایت کنند تا مواد جامد محلول  (TDS)از آب جدا شوند. پرشروسل ها قطعه اساسی و جدایی ناپذیر یک واحد آب شیرین کن اسمزمعکوس به شمار می رود. در واقع عملکرد پرشروسل به گونه‌ای است که آب تحت فشار وارد محفظه شده و سپس از طریق ممبران ها عبور می‌کند. در ادامه ممبران ها به عنوان فیلتراسیون عمل کرده و املاح و ناخالصی‌ها را از آب جدا می‌کنند. در نهایت آب شیرین (تولید) و آب شور (دور ریز)  از محفظه تحت فشار خارج می‌شود و به سایر سیستم‌ها انتقال پیدا می‌کند.

مشخصات و ویژگی‌های پرشر وسل های تحت فشار

هر یک از پرشروسل ها بسته به نیاز و کاربرد، ویژگی‌ها و مشخصات خاصی دارند که آن‌ها را برای استفاده در شرایط مختلف،‌ مناسب می‌کند. پرشر وسل ها در ویژگی‌های دیگری ازجمله جنس پوسته،‌ محدوده عملکرد فشار، ظرفیت جایگذاری ممبران و محل قرارگیری پورت‌های ورودی و خروجی، وزن، سایز و محدوده pH، تفاوت دارند. اینکه پیش از خرید مشخصات این محصولات را مورد بررسی قرار داده و با نیازهای پروژه مطابقت دهید، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بدین منظور در ادامه مشخصات و ویژگی‌های پرشر وسل های تحت فشار را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

. قابلیت جایگذاری: 1 تا 7 ممبرای در هر پرشر وسل
 . محدوده عملکرد فشار:PSI 1200 – 300
. محدوده عملکرد ph: 3 الی 10
. محدوده عملکرد دما:7 تا 49 درجه سانتیگراد
  • برخورداری از ساختار کامپوزیتی مقاوم در برابر خوردگی
  • پوسته از جنس کامپوزیت اپوکسی تقویت شده با الیاف شیشه (FRP) یا از جنس استنلس استیل SS
  • برخورداری از روکش پلی اورتان جهت زیبایی ظاهری و افزایش مقاومت در برابر آسیب‌های محیطی
  • سطح داخلی صاف به منظور آب‌بندی بهتر ممبران و سهولت جا به جایی آن درون پرشر وسل
  • برخورداری از استانداردهای بین‌المللی طراحی BPVC و ASME

تفاوت پرشروسل و ممبران

ممبران و پرشر وسل دو بخش اصلی سیستم‌های آب شیرین کن هستند که وظایف مجزایی دارند و نقش‌های متفاوتی ایفا می‌کنند. آشنایی با این تفاوت به درک بهتر عملکرد سیستم RO صنعتی و هر یک از این اجزا،‌ کمک می‌کند؛ بدین منظور در ادامه تفاوت این دو سیستم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • پرشروسل

پرشروسل یک محفظه تحت فشار است که ممبران را در خود جای می‌دهد. پرشروسل به عنوان یک محفظه‌ ایمن عمل می‌کند و از فیلتر ممبران در برابر فشارهای بالا محافظت می‌کند و در عین حال امکان عبور آب از ممبران را ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر پرشروسل محیطی ایمن و مطمئن برای عملکرد ممبران ها فراهم می‌کند

  • ممبران

فیلتر ممبران صنعتی به غشاء نازکی گفته می شود که وظیفه جداسازی املاح و ناخالصی‌های آب را بر عهده دارند. درواقع ممبران ها به عنوان فیلتراسیون عمل می‌کنند و بدین ترتیب طی فرآیندها، آب تصفیه شده و خالص به دست می‌آید.

تفاوت ممبران و پرشروسل

انواع پرشروسل

پرشروسل ها بر اساس معیارهای مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند و هر یک از آن‌ها با کاربردهای خاصی تناسب دارند. در واقع لازم است که پیش از خرید پرشروسل، نیازهای پروژه  ساخت آب شیرین کن را به طور دقیق مشخص کرده و ویژگی‌های مطلوب برای دریافت حداکثر بهره‌وری را تعیین کنید. در ادامه انواع پرشروسل از جنبه‌های مختلف را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بدین ترتیب بتوانید بهترین انتخاب را برای دریافت نتایج مطلوب در ساخت RO صنعتی داشته باشید.

انواع پرشر وسل موجود بر اساس سایز

پرشروسل ها در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند که هر یک از آن‌ها برای سیستم‌های آب شیرین کن صنعتی با ظرفیت‌های منحصربه‌فردی،‌ مناسب هستند. این دسته‌بندی بر اساس قطر ممبرانی است که برای این سیستم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه می‌توانید سایزهای مختلف پرشر وسل را مورد بررسی قرار دهید:

  • پرشروسل سایز 4 اینچ

این نوع پرشروسل برای دستگاه‌های آب شیرین کن با ظرفیت حداکثر 50 مترمکعب در شبانه‌روز، کاربرد دارد. پرشر وسل 4 اینچ به دلیل ظرفیت پایین و سایز کوچک، برای صنایع کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پرشروسل سایز 4 اینچ
  • پرشروسل سایز 8 اینچ

پرشر وسل های 8 اینچ، برای دستگاه‌های آب شیرین کن صنعتی، با ظرفیت‌های 50 مترمکعب به بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع پرشروسل ها به دلیل سایز و ظرفیت بیشتر، برای صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پرشروسل سایز 8 اینچ

انواع پرشر وسل موجود بر اساس جنس بدنه

جنس بدنه پرشروسل می‌تواند تأثیر زیادی بر مقاومت آن در شرایطی محیطی و فشارهای مختلف داشته باشد. بنابراین لازم است که بر اساس نیازهای پروژه، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. پرشروسل های این دسته‌ بندی عبارت‌اند از:

  • پرشروسل فایبرگلاس

پرشروسل های فایبرگلاس یا FRP نمونه‌هایی از پرمصرف ‌ترین محفظه‌های ممبران محسوب می‌شوند که برای تصفیه پساب و نمک‌زدایی آب‌های شور، کاربرد دارند. این نوع پرشروسل ها به دلیل وزن سبک و مقاومت بالا در برابر خوردگی، برای بسیاری از کاربردهای صنعتی مناسب هستند.

خرید پرشر وسل با بدنه FRP
  • پرشروسل استنلس استیل

پرشروسل های فولاد ضد زنگ یا استیل SS به طور عمده در صنایع دارویی و بهداشتی، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع پرشروسل به دلیل مقاومت بالا در برابر فشار و دما، در شرایط سخت کاربرد مناسبی ارائه می‌دهد و برای کاربردهای صنعتی پیچیده و حساس، کارایی بالایی دارد.

خرید پرشروسل با بدنه استیل
پرشروسل استنلس استیل

انواع پرشر وسل بر اساس محدوده عملکرد فشار

محدوده فشار قابل تحمل نیز یکی دیگر معیارهای مهم برای انتخاب مناسب‌تر نوع پرشروسل است. در واقع هنگام انتخاب پرشروسل مناسب، باید در نظر داشته باشید که نسبت فشار پرشروسل انتخاب شده، از فشار طراحی بیشتر باشد.

  • پرشر وسل 300 IPS

این نوع از پرشروسل برای دستگاه‌های آب شیرین کن صنعتی با املاح سبک و  لب شور(Brackish water) کاربرد دارد.

  • پرشر وسل 450 IPS

این نوع از پرشروسل برای دستگاه­های آب شیرین کن صنعتی با  ورودی آب‌های نیمه شور(High Brackish water) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • پرشر وسل 600 IPS

این نوع از پرشروسل برای دستگاه آب شیرین کن صنعتی با ورودی آب‌های شور (High Brackish water)، انتخاب مناسبی است.

  • پرشر وسل 1000 IPS

این نوع از پرشروسل برای دستگاه آب شیرین کن دریایی (Sea water)، کاربرد دارد.

  • پرشر وسل 1200 IPS

این نوع از پرشر وسل برای استفاده در دستگاه تصفیه آب دریایی (Sea water)، کاربرد مطلوبی ارائه می‌دهد.

    انواع پرشر وسل بر اساس تعداد المان

تعداد المان یا ممبران‌هایی که در پرشروسل ها قرار می‌گیرند، بر اساس ظرفیت سیستم RO، میزان ریکاوری و کیفیت آب محصول در سیستم‌های تصفیه آب صنعتی متفاوت است و از پرشروسل های تک المان تا شش المان می توان استفاده می‌شود. البته در بعضی از آب شیرین کن‌های دریایی نیز به منظور بهره‌وری بیشتر از پرشروسل های 7 المانه استفاده می‌شود.

  • پرشروسل تک المان
  • پرشروسل دو المان
  • پرشروسل سه المان
  • پرشروسل چهار المان
  • پرشروسل پنج المان
  • پرشروسل شش المان
  • پرشروسل هفت المان

انواع پرشر وسل بر اساس محل قرارگیری پورت‌ها

پورت‌های ورودی و خروجی آب در پرشروسل ها ممکن است در محل‌های مختلفی قرار بگیرند و پرشروسل ها را به دسته‌ بندی‌های متعددی تقسیم کنند. این دسته‌ها عبارت‌اند از:

  • پرشروسل پورت انتهایی End Port

در پرشروسل‌هایی با پورت انتهایی یا اند پورت (End Port)، ورودی و خروجی آب بر روی درپوش انتهایی محفظه قرار می‌گیرد. این نوع پرشروسل از طراحی فشرده‌تری برخوردار بوده و امکان استفاده بهینه از فضای موجود را برای کاربردهای خاص صنعتی، فراهم می‌کند.

لیست قیمت پرشروسل
  • پرشروسل پورت جانبی  Side Port 

در پرشروسل‌هایی با پورت جانبی یا ساید پورت (Side Port)، ورودی و خروجی آب بر روی بدنه محفظه قرار می‌گیرد. این نوع پروشروسل به دلیل طراحی ساده‌تر و امکان دسترسی آسان‌تر به پورت‌ها، برای بسیاری از کاربردهای صنعتی مناسب است.

خرید پرشروسل
  • پرشروسل مولتی پورت Multi Port

    پرشروسل های مولتی پورت(Multi Port) برای واحدهای آب شیرین کن با ظرفیت‌های بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پرشروسل ها از قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردارند که باعث می‌شوند بتوانند به طور مستقیم به یکدیگر متصل شوند.

خرید پرشروسل ممبران

دیتا شیت پرشر وسل کدلاین Codeline

کاتالوگ پرشر وسل

قیمت پرشر وسل

قيمت پرشر وسل با توجه به عوامل مختلفی از جمله جنس بدنه، سایز، تعداد المان‌ها و محدوده عملکرد فشار و مارک و برند تعیین می‌شود. به عنوان مثال پرشروسل های فایبرگلاس از قیمت‌های بالاتری نسبت به سایر نمونه‌های فلزی برخوردارند. همچنین در ظرفیت‌ها و توان تحمل فشار بالاتر، قیمت پرشر وسل ممبران نسبت به سایر نمونه‌ها بیشتر خواهد بود. در این شرایط برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها، می‌توانید با شماره‌های موجود در وب‌سایت ایمن آب تماس گرفته و قیمت روز پرشروسل ممبران را با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد محصول، استعلام بگیرید.

درواقع شرکت ایمن آب کاژه به عنوان سازنده و تأمین‌کننده قطعات و تجهیزات دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی ازجمله انواع پرشر وسل، فعالیت و خدمات خود را به مشتریان ارائه می‌کند. شما می‌توانید از طریق تماس با واحد فروش این مجموعه و یا چت آنلاین، با مشاوران ایمن آب ارتباط بگیرید و در اسرع وقت، قیمت وسل ممبران موردنظر را استعلام بگیرید و پیش فاکتور خرید خود را دریافت کنید.

 شرکت ایمن آب کاژه مرکز و نمایندگی فروش لوازم و تجهیزات تصفیه آب صنعتی

برای خرید تجهیزات و قطعات تصفیه آب صنعتی ازجمله خرید پرشروسل، لازم است که حتماً مراجع معتبر را برای دریافت خدمات انتخاب کنید تا بدین ترتیب بتوانید از کیفیت و استانداردهای بین‌المللی بهره‌مند شوید. در این شرایط شرکت ایمن آب کاژه به عنوان مرجع معتبر و تخصصی فروش قطعات تصفیه آب صنعتی  از جمله انواع پرشروسل ها، مجموعه کاملی از این محصولات را با بهترین قیمت پرشر وسل و مناسب‌ترین خدمات پس از فروش، ارائه می‌کند.

ایمن آب کاژه با برخورداری از تیم مجرب و متخصص و ارائه محصولات با کیفیت، توانسته است رضایت کامل مشتریان خود را طی سال‌ها فعالیت، جلب کند. شرکت ایمن آب کاژه واردکننده و تأمین‌کننده انواع پرشر وسل تحت فشار با برندهای معتبری همچون کدلاین (Codeline)، وایندر (Winder)، هیدرو پی وی (HydroPV)، پایرو (PYRO) و آر او پی وی (PYRO ‌) بوده و سطوح کیفیتی بسیار بالایی را به مشتریان ارائه می‌کند.

برند های معتبر پرشروسل

مشاوره و طراحی در ایمن آب

ایمن آب خدمات مشاوره و طراحی سیستم‌های تصفیه آب صنعتی را به طور ویژه و جامع به مشتریان ارائه می‌دهد. این خدمات شامل ارزیابی نیازهای مشتریان، انتخاب محصولات مناسب و طراحی دقیق سیستم‌های تصفیه آب بر اساس نیازهای خاص هر پروژه هستند و تمام آنچه برای تهیه این تجهیزات نیاز است را به مشتری ارائه می‌کنند. برای دریافت خدمات مشاوره، طراحی سیستم‌های تصفیه آب صنعتی و استعلام قیمت وسل ممبرین می‌توانید با کارشناسان مجرب ایمن آب تماس بگیرید و از خدمات حرفه‌ای این مجموعه بهره‌مند شوید. ایمن آب با ارائه راهکارهای متنوع و متناسب با نیازهای پروژه، به بهبود کیفیت آب و بهره‌وری از سیستم‌های تصفیه آب صنعتی، کمک می‌کند.

Facebook
Twitter
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

سایر موضوعات
خرید دوزینگ پمپ مواد شیمیایی
قطعات و تجهیزات

پمپ تزریق مواد شیمیایی

پمپ تزریق مواد شیمیایی یا همان دوزینگ پمپ به معنای تزریق قطره ای، ناپیوسته اما دقیق است. به عبارتی دوزینگ، افزودن قابل کنترل یک محلول

ادامه »